Leczenie kanałowe - Galileo Dental

Leczenie kanałowe

15 Gru 2015 / Podstawowe leczenie

Endodoncja to dział stomatologii zachowawczej zajmujący się rozpoznawaniem i leczeniem chorób miazgi zęba oraz tkanek okołowierzchołkowych (patrz: Leczenie kanałowe-1 wizyta), której podstawową metodą leczenia jest leczenie kanałowe. Współczesny rozwój technologii spowodował przełom w leczeniu kanałowym (endodontycznym) zębów.

Obecnie możemy wyleczyć każdy ząb, który jeszcze nie tak dawno, skazany był na usunięcie!!!

W Klinice Galileo lekarze celem perfekcyjnego przeprowadzenia leczenia kanałowego, korzystają z najnowocześniejszych urządzeń tj. mikrosilnik endodontyczny, laser Waterlase iPLUS, systemy wypełniania kanałów korzeniowych ciepłą gutaperką, oraz radiowizjografia cyfrowa firmy Instrumentarium.

Leczenie endodontyczne jest zalecane przy bardzo głębokich ubytkach próchniczych, martwicy miazgi, po złamaniu lub zwichnięciu zęba, ze wskazań protetycznych - przed wykonaniem korony lub mostu (patrz: Leczenie kanałowe-1 wizyta, wskazania).

Na czym polega leczenie endodontyczne?

Leczenie endodontyczne, inaczej kanałowe polega na dokładnym usunięciu zainfekowanej lub nieodwracalnie zmienionej zapalnie miazgi, a następnie szczelnym wypełnieniu oczyszczonych kanałów odpowiednim materiałem. Jest to zabieg przeprowadzany w kilku etapach na jednej wizycie:

• usunięcie miazgi z komory zęba i kanałów korzeniowych,
  • pomiar długości kanałów,
  • chemiczno-mechaniczne opracowanie kanałów, za pomocą odpowiednich płynów oraz narzędzi ręcznych i maszynowych,
  • wypłukanie, a następnie szczelne wypełnienie oczyszczonych kanałów materiałami biokompatybilnymi.

Uplastyczniona gutaperka, która idealnie adaptuje się do nieregularnego kształtu kanału, gwarantuje szczelne wypełnianie jego całości. Pozwala to na szybkie i skuteczne zniwelowanie bólu oraz przywrócenie funkcjonalności zęba. Prawidłowo przeprowadzone leczenie endodontycznie zęba pozwala na długotrwałe utrzymanie własnego zęba w jamie ustnej jak również stanowi solidną podstawę pod koronę lub filar mostu przy uzupełnieniach protetycznych klasycznych i tych tworzonych w oparciu o implanty (patrz: Leczenie kanałowe-1 wizyta).

Przeciwwskazaniami do leczenia endodontycznego są osoby z grupy ryzyka (choroby serca, naczyń, zaburzenia metaboliczne) oraz osoby ze złą higieną jamy ustnej.